28 Haziran 2014 Cumartesi

Sınava Girenlerin Görüşleri

13:47

PAYLAŞIN

Sınava girmeden önce internette en çok araştırılan konulardan bir tanesi sınava girilenleri görüşleridir. İnternet lebi derya olunca, size kolaylık sağlamak için bu görüşleri bir başlık altında toplamaya karar verdim. Umarım faydalı olur. Her ne kadar görüşler önemli olsada, öncelikle sınavın özelliklerinize uygun olup olmadığına karar vermelisiniz. Bunun içinde ücretsiz deneme testi veya ücretsiz alıştırmaları incelemelisiniz! İkinci aşamada sınava giren kişilerin görüşlerine başvurmalısınız. 

Ekşi Sözlük'teki yorum
"Sınava hazırlanmak için kaynak bulamadım ama sitesi üzerinde (kitaplara nazaran oldukça uygun fiyata) deneme testlerini ve alıştırmalarını çözdüm. benim için yeterli oldu (-ki akademik ingilizceden ve sınavlardan çoook uzun bir süredir uzak kalmama rağmen) türkçe olarak hazırlanmış sitesi de oldukça faydalı. pdf formatında indirebileceğiniz klavuzları mevcut. sınav esnasında beni en çok kasan writing bölümü oldu. onun dışında soru karması ve sınav sistemi oldukça iyi. pazartesi 12 de girdiğim sınavın sonucu ertesi gün sabah 10 da mailıma düştü. diğer sınavların sonucu için 15 günden fazla bekleyen akadaşlarım vardı. bu yönden süre ile ilgili sıkıntısı olanların ilk tercihi bu sınav olmalı derim. online olarak randevunuzu alıp yine online olarak ödemenizi yapabilirsiniz."

Akademik Personel'deki yorum
"3 Temmuz'da Ankara'da PTE'ye girdim. Sınava kendi web sayfasında verilen ve her konuyla ilgili yeterli olduğunu düşündüğüm kaynaklardan çalıştım, alt başlıklar halinde ayrıntılı bilgi vermişler. Learning resources for language learning from Pearson (free resources ve PTE general kısımlarında alt başlıklar halinde tüm konular ayrıntılıca var) 50 almak zor değil, 1 buçuk aylık çalışmayla 52 aldım, (her gün yaklaşık 1 saat ve pek de verimli olmayan şekilde) Eğer kendi verdikleri kaynaklara verimli bir şekilde çalışırsanız 50'den fazla puan alabilirsiniz, sınavın tüm kurallarını, sınavın akışını, soru tarzlarını ve örneklerini bulabilirsiniz. (Kaynaktan iyi faydalanamadım ve eksik çalıştım, puanlarım şu şekilde 
Communicative Skills Listening 48 Reading 63 Speaking 53 Writing 50 Enabling Skills Grammar 63 Oral Fluency 40 Pronunciation 52 Spelling 43 Vocabulary 62      OVERALL SCORE: 52"



Sizin yorumlarınızı da sayfamızda paylaşalım! Tek yapmanız gereken aşağıdaki formu doldurmak.

6 yorum:

  1. ERCİYES ÜNİVERSİTESİNDE PTE SKANDALI!!!!!
    TEK KELİMEYLE REZALETTT!!Erciyes üniversitesinde sınava girmek için online kayıt yaptırdım.Gittim ve sınav olduğundan haberi bile olmayan bir ortamla karşılaştım.14.oo da girmem gereken sınava 16.30da girdim. Sistemde arza olduğunu ve ve beni sonra çağıracaklarını söylediler ancak ben başka bir şehirden 700kmliK yoldan gelmiştim.Yetkilerle görüşüp bir şekilde sorun çözüldü ama o vakite kadar benim tüm dikkatim dağıldı ve psıkolojım bozuldu . Yaz boyu emeğim çöp olmuştu.Aynı şekilde sınav esnasındada birçok problem yaşadım. ELİMİ KALDIRMAMA RAĞMEN BENİ GÖREN OLMADI SINAV ESNASINDA.SORUMSUZ BİR ORTAMLA KARŞI KARŞIYA KALDIM.REZALET ÖTESİ SINAV VE İNSANLAR!!!

    YanıtlaSil
  2. Rezalet PTE sınavına girmeyin !!
    Sınava istanbul üniversitesinin güya dil labaratuarı olarak geçen bir apartmandan bozma binasında girdim.Sınav sorumlusu olarak geçinen zat ortamda herkes bağıra çağıra konuşurken ortam sessizliğini sağlayacağına bakın şunu yaptı. 2 saat sonrasında sınavda 10 dakika ara verilebileceği ekranda çıktı, bu şahsa el kaldırıp odadan çıkacağımı söyledim hiçbirşey söylemeden ve UYARMADAN bu zat 10 dakika ara sonrası geri geldiğimde hakkımda tutanak tutacağını çünkü sınav merkezini terkettiğimi söyledi.Ben de kendisine beni neden uyarmadaığını ve ara verilmesinin izin verilmediğini belirttim ve bu şahıs tekrar sınava devam etmeme de izin verdi sonra bu mahluk ne döşendiyse, sınavım iptal oldu verdiğim para da 485 tl iptal oldu. BU SINAVA GİRMEYİN sadece PARA ALIP SINAVINIZI YOK YERE İPTAL EDİYORLAR.Hayatım boyunca yüzlerce sınava girdim böyle bir dolandırıcılık görmedim.Hakkımı yasal yollardan da arayacağımı bildiririm.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    PTE Academic sınavı Toefl, Ielts gibi bir sınav olup, uygun şekilde hazırlanıldığında yüksek puan alma olasılığı diğerlerine göre yüksek olan bir sınavdır.

    Sınava hazırlanırken mutlaka
    - Sınavın bütün alt modüllerine
    - Modüllerin sırasına
    - Her bir modülden kaç adet soru geldiğine
    - Her bir soru tipinin değerlendirme kriterlerine(scoring) hakim olmalısınız.

    PTE sınavı için önceden çalışacak kaynak bulmak zor diye söyleniyor, fakat şu anda internette sınava yönelik birkaç çeşit kaynak kitap, bolca direk soru tipleri üzerinde duran çalışma sunan web sitesi ve Youtube kanalı, bunlara ek olarak da Person’ın kendi sitesinde ücretli ve ücretsiz erişebileceğiniz örnek soru ve sınavlar var. Youtube’da çok sayıda geçmiş sorulardan derlenmiş soru örneği var, örneği PTE Listenin Write from Dictation modülüne çalışacaksınız, bu şekilde arama yaptığınızda, sadece bu soru tipinden derlenmiş soru ve cevap videolarına erişebilirsiniz. Sınavdan yüksek alan birçok insanın önerisi nokta çok fazla pratik yapmaya yönelik, hatta bazı çıkmış soruların tekrarlandığı ya da çok benzerlerinin sorulduğu görülüyor.

    Yurt dışı başvurusunda kullanmak üzere çok yüksek bir puana ihtiyacınız ve düzenli şekilde çalışma imkanınız varsa bu sınavı tercih etmenizi öneririm. Webde 90/90 PTE scorer olarak aradığınızda çok sayıda Hintli ve Çinlinin bu sınavdan tam puan aldığını görebilirsiniz. Bu sınavda bu kadar yüksek puan almaları sadece sınavın istediği cevapları vermeleri, sınav değerlendirme kriterlerine hakim olmaları ve çok fazla pratik yapmalarından kaynaklanıyor. Youtube’da PTE’den nasıl tam puan aldım tarzında video yayınlayan Hintlileri izlediğinizde konuşmalarından, bu sınavdan İngilizce seviyelerinin çok yüksek olması sebebiyle yüksek almadıklarını rahatça anlayabilirsiniz.

    Çalışmak için E2 English sitesini ve Youtube kanalını öneririm.

    Sınava girdiğim merkezleri değerlendirmek gerekirse:

    1- Yıldız Teknik Üniversitesi test merkezi:
    İlk sınava girdiğim test merkezi. Buradaki görevli gayet saygılı, disiplinli ve kurallara uygun hareket eden birisiydi. Test merkezi kampüs içinde olduğundan dışardan gürültü gelmiyordu, sınav salonu da gayet konforluydu, diğer katılımcıların seslerinden duyacağınız rahatsızlık minimum seviyedeydi. İstanbul’da sınava girecekseniz bu test merkezini tercih etmenizi öneririm.

    2- Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi test merkezi:
    İkinci sınava girdiğim test merkezi. Adana’da yaşamıyorsanız, test merkezinin yerine önceden gidip bakmanızı tavsiye ederim, keza sınavdan bir gün önce giderken kayboldum. Sınav merkezi Adana’nın biraz dışında. Üniversite bu kampüse yeni taşınmış, ben giderken Google Maps’de hala eski adresi gösteriyordu. Kampüsün yeni olması sebebiyle Yabancı Diller bölümü binası da yeni, yine kampüs içinde olması avantajıyla dış ortam sessizdi. Sınav salonu gayet tertipli, ilgili personel saygılı ve ilgiliydi. Adana’ya yakınsanız bu test merkezini öneririm, buradaki iyi değildir diye düşünüp diğer büyük şehirlere gitmenize gerek yok.
    3- İstanbul Üniversitesi test merkezi:

    Son sınava girdiğim test merkezi. Bu test merkezi karşılaşabileceğiniz EN KÖTÜ test merkezi, burayı tarihleri uygun olsa bile kesinlikle tercih etmeyin derim. Burada sınava girdiğim için pişmanım, Pearson’a sınav merkezi ve görevliler hakkında şikayette bulundum. Sınav, İstanbul Üniversitesi’nin Beyazıt Kalenderhane Mahallesindeki binasında yapılıyor, bina dar da olsa işlek bir sokakta, dışardan çok gürültü geliyor. Test merkezindeki görevliler çok çok kabalar, ilk başta merhaba, hoş geldiniz gibi alışkanlıkları olmadığına bozulmuş olsam da devamında beni sadece bu kadar kötü olmadıklarına ikna ettiler. İlk olarak sınav merkezine geldiğimizde bekleme salonunda klima çalışmıyordu, insanları hiç de hoş olmayan bir üslupla çağırdılar. Normalde başvuru sırasında doldurulan standart anketi tekrar doldurtuyorlar (kendi istatistikleri için sanırım), alakasız bir uygulama.
    ...

    YanıtlaSil
  4. ... DEVAMI

    Sınav salonuna geçince orada da klimaların çalışmadığını gördük ve görevlileri bu durumu pek de umursadıkları, içerideki sıcaklıkla ilgili endişeli oldukları da yoktu. Sınav kulaklık ve mikrofonun testiyle başlar, bu kısımda içerde volta atarak katılanlara “Next”e basmalarını söylediler. Bu kısımda görevliye sınavın başladığını ve çıkmaları gerektiğini söyledim, kendisi de bu kısımda hata yapıldığını o yüzden çıkmadıklarını söyledi. Sınav taktiklerinden biri de sınava diğer katılımcılar başladıktan sonra başlamaktır, diğer girdiğim tesislerde öyle yaptım. Mantığı şöyle, ilk başlarsanız, speaking kısmında ilerlerken bir anda diğer adaylar da konuşmaya başladığında kafanız karışıyor, o yüzden sizin elinizde olan, yani “Next”e basmadan ilerlemeyen ve modüllerin süresine dahil olmayan kısımda kurallara aykırı olmayan zaman geçirmeniz tavsiye edilir. Görevli arkadaşların sınava kendi koydukları kurallar var, sınava istediğimde başlayacağımı belirttiğimde olmaz, herkesi aynı anda başlatacağız dedi, itiraz ederseniz tutanak tutarım diye tehdit etmeyi de ihmal etmedi. Sınav başladı, içerdeki sıcaklık giderek arttı, katılımcılardan biri sınavı yarıda bırakıp çıktı. Sınav sırasında birkaç kez elektrik kesildi, bu durum neyse ki sınavın yarıda kalmasına yol açmadı, ama salonun ışıkları söndü. Son olarak da, sınavda reading modülü sonunda opsiyonel aradan dönüşümde görevlilerin sınavı başlatmak için kendi şifrelerini yanlış girmesiyle 2 dk kaybettim.

    Özetlemek gerekirse İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ PTE SINAV MERKEZİNDE SINAVA KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE GİRMEYİNİZ. Bunu sınava çok fazla emek verip sonucunda sorumsuz insanların ve işletmelerin sağladığı kötü şartlardan kötü sonuçlar elde etmeyin diye söylüyorum, tabi buna ek olarak da ödediğiniz 535TL’lik sınav ücretini de hatırlatmakta fayda var.

    Sınava girecek herkesin hedef puanlarına ve hayallerine ulaşabilmelerini dilerim.
    Selamlar.
    Cihad

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz bilgiler için gerçekten çok teşekkür ederim. Bu sinav bazıları için hayat memat meselesi olabiliyor ve küçük ayrintilar hayat kurtarabiliyor. Umarım istediğiniz sonucu alırsınız/almışsınızdır. Pte hakkında ayrıntılı yorumlar bulmak pek kolay değil. İnsanlarımız bilgi saklamayı nedense çok seviyorlar. Bilgiyi paylaşma cömertliğiniz için ayrica tebrik ederim.

      Sil
  5. hayatımda girdiğim en berbat sınav, tam bir tezgah

    YanıtlaSil